3 Temmuz 2015 Cuma

Biberli Zeytinli Tuzlu Kek
4 yumurta
1 su bardagı yoğurt
1 su bardagı sıvıyağ ( yarısı zeytinyağ, yarısı ayçiçek yağı)
2 çay kaşıgı tuz
1 tatlı kaşıgı mahlep (koymayabilirsiniz )
1 kabartma tozu
3 su bardagı un
1 su bardagı dogranmış siyah zeytin
Yarım su bardagı dogranmış kırmızı kapya biber
Yarım su bardagı dogranmış çarliston biber
2 dal taze soğan ( sadece yeşil kısımları incecik kıyılmış )
Peynirli Kreması :
3 tepeleme kaşık krem peynir
2 kaşık mayonez
Tuz
Pul biber
Yumurtaları çırpma kabımıza alıp yüksek devirde çırpalım. Tuz, mahlep ekleyip çırpmaya devam edelim. Sıvıyag ve yogurdu da ilave edip, karıştırmaya devam edelim. Kabartma tozu ve unu ayrı bir yerde eleyerek kek hamuruna katalım ve son olarak iyice kırpalım. Çırpma işlemine son verip, önceden doğradığımız zeytin, biber ve soğanı da hamura ekleyip bir spatulayla karıştıralım.
Muffin kağıtlarına küçük bir kepçe ile eşit miktarda dökelim, 180 derece önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirelim. Fırından çıkarmadan önce kekin ortasına bir kürdan batırıp çıkardığınızda kürdan temiz çıkıyorsa kekleriniz pişmiş demektir. Fırından çıkarıp üzerlerini temiz bir bezle örtelim. İsterseniz ılıkken yada soğuyunca servise sunabilirsiniz.
Ben soğuduktan sonra krem peynir ve mayonezi karıştırdım, sıkma torbasıyla üzerlerine sıktım. Pul biber serperek servise sundum. Peynir sosu çok yakıştı ama kekler sade olarakta nefis. Siz nasıl isterseniz o şekilde sunabilirsiniz.
Kekin içerisine dereotu da çok yakışır ancak bizim çocuklar sevmediği için ben koymadım, siz seviyorsanız tavsiye ederim.
Bu muffinler özellikle haftasonu kahvaltıları için mükemmel bir tercih olacaktır.
Yapan yiyen herkese afiyet şifa olsun. Tatlı Tuzlu Tarifler'e teşekkürler

0 yorum :

Yorum Gönder

Kataloglar. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Facebook Sayfamız

Popüler Tarifler