23 Haziran 2015 Salı

ISPANAKLI PASTA
Merhabalar...
Ispanaklı pastayı bilmeyen yoktur... Çok yedim ama ilk defa denedim smile ifade simgesi
Kendim yaptım diye demiyorum gerçekten şimdiye kadar yediğim en lezzetli en hafif Ispanaklı Pasta :) Şiddetle tavsiye ediyorum...
Malzemeler:
-3 adet yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 su bardağı ıspanak püresi
-2 su bardağı un
-2 paket vanilin
-1 paket kabartma tozu
Ispanak Püresi :
-200 gr ıspanak
-1 çay bardağı süt
Kreması İçin:
-1 yumurta
-3 su bardağı süt
-8 çorba kaşığı toz şeker
-6 çorba kaşığı nişasta
-2 çorba kaşığı tereyağı
-2 paket vanilin
Islatmak İçin: 1 su bardağı süt
Hazırlanışı: Püre için ıspanağı süt ile birlikte rondodan geçirin.
Derin bir kab icerisinde yumurta ve sekeri köpürene kadar mikserle cırpıp kalan malzemeleri püre ile birlikte ekleyip karıştırın.
Yağlanmış kelepceli kalıba hazırladığınız harcı döküp 150 derecelik fırında pişirin.
Pişen kekin üzerine nemli bez örtüp 30 dk dinlendirip kalıptan çıkartın.
Soğuyan kekin üzerindeki bombeyi bıçak ile cok ince sekilde keserek düzleyip
(kestiğiniz kek parçalarını elinizle ufalayıp bir kenara koyun) keki enlemesine ortadan ikiye kesin.
Krema için tencereye bütün malzemeyi koyup orta ateste sürekli karıştırarak pisirip soğuyunca mikser ile çırpın.
Servis tabağına kekin ilk parcasını koyup sütün yarısı ile her tarafını ıslatıp kremanın yarısını kekin üzerine esit şekilde sürüp diğer keki üzerine koyup süt ile ıslatıp kalan kremayı patanın her tarafına eşit şekilde sürüp ufaladığınız kek kırıntılarını pastanın üzerine serpiştirip buzdolabında 1 gece beklettikten sonra dilimleyerek servis yapın.
Pembe Tatlar'a  teşekkürler

0 yorum :

Yorum Gönder

Kataloglar. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Facebook Sayfamız

Popüler Tarifler