3 Temmuz 2015 Cuma

 ARNAVUT CİĞERİ
Malzemeler:
500-600 gr. ciğer (arzuya göre kuzu ciğeri)
Bulamak için; yarım su bardağı un
1 çay kaşığı karbonat
Tuz,karabiber
Kızartmak için; sıvıyag
Servis için; Soğan salatası
Soğan salatası için; 2 adet soğanı yarım ay seklinde ince ince doğrayın. Tuz ve limonla ovun.İnce kıyılmıs maydanoz,sumak ve pulbiber ekleyip,karıştırın.
Yapılışı:
Normalde ciğer yıkanmaz ama ben zarını çıkarmadan yıkayıp süzgece aldım ve suyunu iyice süzdürdüm.
Ciğerin zarını soyun ve sinirlerini ayıklayıp,kusbası seklinde doğrayın.
Bulamak için; un,karbonat,tuz ve karabiberi bir kaba alıp,karıştırın.
Ciğerleri bu karışıma bulayın ve tekrar kuru bir süzgece alın.
Fazla ununu iyice silkeleyin.
Ciğerleri kızgın kızartma yagına yavas yavas ve tek tek bırakın.
Bu arada ateş yüksek ısıda olmalı ve yağ soğumamalı.
Tavaya fazla ciğer atmayınki;ciğerler birbirine fazla değip,yapışmasın.
Ciğerleri tavada fazla tutmayın, 2 dakikada pişiyor.
Ben çok yumusak olmasını istemediğim için biraz daha uzun kızarttım.
Azar azar kızarttığınız cigerleri kevgir yardımıyla yağını çok iyi süzerek kapaklı bir tencereye alın.
Tencerede agzı kapalı olarak biraz dinlendirinki,yumuşak olsun.
Serviste soğan salatası ve yufka ekmek öneririm.Dürüm yapıp,afiyetle yiyebilirsiniz.ARZUYA GÖRE'ye Teşekkürler


0 yorum :

Yorum Gönder

Kataloglar. Blogger tarafından desteklenmektedir.

Sayfalar

Facebook Sayfamız

Popüler Tarifler